موضوع :  ارائه نسخه نهایی DotNet Core 1.0 و ASP.NET Core 1.0 و Visual Studio 2015 Update 3 توسط شرکت مایکروسافت
  دفعات بازدید :  ۱۰۸۴۵
 نویسنده :  مرتضی صحراگرد
 تاریخ انتشار :  ۱۳۹۵/۴/۷
ارسال لینک صفحه برای دوستان ارسال لینک صفحه برای دوستان  اضافه کردن به علاقه مندیها اضافه کردن به علاقه مندیها نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

 

سرانجام پس از مدت ها انتظار و ارائه نسخه های متعدد آزمایشی، شرکت مایکروسافت در تاریخ 27 ماه جون (8 تیر ماه 1395) نسخه نهایی  DotNet Core 1.0 و ASP.NET Core 1.0 را منتشر کرد.

اگر ASP.NET WebForms را نسل اول تکنولوژی های وب شرکت مایکروسافت بر پایه فریم ورک دات نت بنامیم و ASP.NET MVC رو نسل دوم، به نظر می رسد ASP.NET Core نسل سوم این خانواده باشد.

این تکلنولوژی به طول کامل و از پایه بازنویسی شده است و دیگر هیچ گونه وابستگی به اسمبلی System.Web.dll وجود ندارد و در نتیجه برنامه های وب را از این پس می توان در خارج از IIS نیز اجرا نمود و مورد استفاده قرار داد. 

استفاده از Dot.Net Core به جای کتابخانه استاندارد دانت یعنی DotNet Framework امکان توسعه برنامه ها تحت سیستم های عامل ویندوز، مک و لینوکس را فراهم آورده است! البته امکان توسعه برنامه های ASP.NET Core  بر پایه کتابخانه استاندارد دات نت موجود است.



با توجه به اینکه این اولین نسخه نسل جدید برنامه های تحت وب شرکت مایکروسافت می باشد، بسیاری از ویژگی های ارائه شده در وب فرم ها و ASP.NET MVC در حال حاضر در ASP.NET Core در دسترس نمی باشند ولی انتظار می رود در آینده نزدیک پیاده سازی و ارائه گردند. از جمله این ویژگی ها، تکنولوژی SignalR می باشد. بنابراین اگر استفاده از این تکنولوژی در برنامه های خود را دارید، بهتر است ابتدا به طول کامل ویژیگی های ارائه شده و محدودیت های موجود را بررسی نمایید.

بهترین راه برای استفاده از این تکنولوژی، نصب بروز رسانی Update 3 نرم افزار Visual Studio 2015 می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.