محتویات سایت
        برچسب های محبوب 








 
 موضوع :  ارائه بروز رسانی جدید برای Visual Studio 2015، نسخه رایگان SQL Server 2014 Developer Edition، زامارین و خبرهای خوش دیگر
  دفعات بازدید :  ۹۷۷۷
 نویسنده :  مرتضی صحراگرد
 تاریخ انتشار :  ۱۳۹۵/۱/۱۴
ارسال لینک صفحه برای دوستان ارسال لینک صفحه برای دوستان  اضافه کردن به علاقه مندیها اضافه کردن به علاقه مندیها نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

 

همانطور که انتظار می رفت، سال 2016 تا کنون سرشار از خبر های هینجان انگیز برای توسعه گران تکنولوژی های ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت بوده و این روند با سرعت هر چه بیشتر در حال ادامه می باشد.

در چند روز گذشته کنفرانس Build 2016 توسط شرکت مایکروسافت برگذار شد و شامل خبر های خوشحال کننده فراوان برای توسعه گران نرم افزار تکنولوژهای ارائه شده توسط این شرکت بود.

یکی از خبر های خوش، ارائه نسخه رایگان SQL Server 2014 Developer Edition به توسعه گران این شرکت بود. این نسخه شامل اکثر امکانات ارائه شده توسط نرم افزار SQL Server بوده و بسته کامل Business Intelligence نیز در اختیار می باشد. همچنین مایکروسافت قول ارائه نسخه رایگاه SQL Server 2016 Developer Edition به توسعه گران خود را نیز داده است!

اما خبر خوشحال کننده دیگر این بود که شرکت مایکروسافت  که اخیرا نرم افزار زامارین (Xamarin) را تصاحب کرده بود، به شکل رایگان این نرم افزار را در اختیار توسعه گران نرم افزار قرار داد!

نرم افزار زامارین ابزاری جهت توسعه نرم افزار برای دستگاه های موبایل، تبلت و به طور کلی سیستم عامل های ویندوز فون، اندروید و iOS می باشد. شاید به جرات بتوان گفت که نبود پلتفرمی جامع و قدرتمند برای نوشتن برنامه های موبایل (بخصوص اندروید و iOS) در دات نت، بزرگترین ضعف این مجموعه عظیم بود و هرگاه صحبت از توسعه نرم افزار تحت سیستم هام عامل موبایل به میان میامد،  توسعه گران دات نت حرف چندانی برای گفتن نداشتن.

اما هم اکنون توسعه گران می توانند با استفاده از این ابزار قدرتمند نرم افزار هایی برای سیستم های عامل ویندوز فون، اندروید و iOS تولید کنند که از دستگاه های موبایل تا تلویزیون های اندورید و حتی ساعت های هوشمند قابل استفاده می باشد! هم اکنون با نرم افزار ویژوال استودیو امکان توسعه نرم افزار برای این سه سیستم عامل به شکل همزمان موجود است و حتی مقدار زیادی از کدها قابل اشتراک گذاری برای هر سه سیستم عامل می باشد. طبق ادعای این شرکت، 100 درصد امکاناتی که توسط زبان های Java و Objective-C ارئه می شود، توسط ابزار زامارین قابل دستیابی می باشد!

جهت استفاده از این مزایا تنها کافیست که نسخه نرم افزار Visual Studio 2015 خود رو به بروزرسانی شماره 2 مجهز کنید.


 



 




تماس با نویسنده
 
نام کامل  
ایمیل  
شماره تماس
وب سایت
موضوع  
پیام