محتویات سایت
        برچسب های محبوب 








 
   انتقال میزان رتبه و محبوبیت صفحات وب نزد موتور های جستجوگر
  در این ترفند به معرفی روش هایی جهت انتقال میزان رتبه (Rating) صفحات وب نزد موتور های جستجوگر در ASP.NET 4.0 و نسخه های پیشین می پردازم
   ASP.NET
   ۸۳۲۶
   این مقاله حاوی فایل ضمیمه نمی باشد
   مرتضی صحراگرد
   ۱۳۸۹/۵/۱۹
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

احتمالا تا کنون با این مسئله مواجه شده اید که نیاز است نام صفحه ی وبی که تاکنون بر روی وب سایت شما فعال بوده است را تغییر دهید یا اینکه محل آن را جابجا نمایید و یا حتی آن را به یک دامنه ی دیگر انتقال دهید.

ممکن است صفحه ی قدیمی دارای رتبه ی خوبی نزد موتور های جستجو باشد و بدیهی است که علاقه داشته باشید این رتبه و محبوبیت به صفحه ی جدید منتقل گردد.

ساده ترین روش در اینگونه اوقات استفاده از دستور Response.Redirect در صفحه ی قدیمی می باشد و با این کار به راحتی می توان مراجعین صفحه قدیمی را به صفحه ی جدید منتقل نمود. اما این روش، روش مناسبی نیست. هنگامی که از دستور  Response.Redirect جهت انتقال بین صفحات استفاده می شود، در حقیقت یک کد وضعیت (Status Code) با شماره 302 به همراه آدرس صفحه جدید به مرورگر کاربر ارسال می شود.

کد وضعیت 302 نشانگر این است که مکان این صفحه به طور موقت تغییر یافته است و کاربر به صفحه ی جدید انتقال می یابد.

این مسئله در مورد موتور های جستجوگر مشکل ساز می باشد. با توجه به اینکه موتور جستجوگر نیز تصورمی کند که این صفحه به طور موقت جابجا شده است، در نتیجه امتیاز و رتبه ی کسب شده در صفحه قدیمی را به صفحه ی جدید انتقال نمی دهد و در نتیجه صفحه ی جدید باید از ابتدا شروع به جمع آوری محبوبیت و رتبه نماید. در این حالت محبوبیت و رتبه ی صفحات بین صفحه قدیمی و جدید تقسیم می شوند و هر کدام از صفحات به طور مستقل و جداگانه برای خود شروع به جمع آوری رتبه می نمایند.

حالت ایده آل این است که تمام رتبه و محبوبیت صفحه ی قدیمی را به صفحه ی جدید منتقل نماییم و از این پس، تنها صفحه ی جدید رتبه ها را جمع آوری نماید.

برای انجام این کار باید یک کد وضعیت 301 به مرورگر کاربر ارسال نماییم که نشان دهنده ی این است که صفحه به صورت دائمی به صفحه ی جدید منتقل شده است.  بنابراین موتور های جستجوگر نیز هنگام مواجه شدن با کد وضعیت 301 متوجه انتقال دائمی شده و رتبه و محبوبیت صفحه قدیمی را به صفحه ی جدید منتقل می نمایند.

این نوع عمل انتقال را می توانید به شکل زیر انجام دهید.

Response.Status = "301 Moved Permanently";
Response.AddHeader("Location", "NewPage.aspx");
Response.End();

انتقال دائمی صفحات وب در ASP.NET 4.0:

اما در این نسخه از زبان امکان جالبی برای انجام عمل انتقال دائمی در صفحات وب ارائه شده است. برای انجام انتقال دائمی صفحات وب کافی است از روش  Response.RedirectPermanent استفاده نمایید. استفاده از این روش را در قسمت زیر ملاحظه می نمایید.

Response.RedirectPermanent("NewPage.aspx", true);

عملکرد متد RedirectPermanent کاملا مشابه روش ذکر شده برای نسخه های قبلی زبان ASP.NET می باشد.

 

برچسب های مرتبط