محتویات سایت
        برچسب های محبوب 








 
   غیر قابل دسترس نمودن وب سایت، هنگام بروزرسانی
  در این ترفند به معرفی روشی جهت غیر قابل دسترس نمودن وب سایت هنگام بروز رسانی فایل ها و نمایش یک پیغام مناسب می پردازم.
   ASP.NET
   ۷۱۴۹
   این مقاله حاوی فایل ضمیمه نمی باشد
   مرتضی صحراگرد
   ۱۳۸۸/۱۰/۴
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

معمولا هنگام بروز رسانی فایل های وب سایت، اگر کاربران در حال بازدید از صفحات و استفاده از امکانات وب سایت باشند، با خطاهای ناخواسته ای روبرو می شوند که این موضوع کاملا طبیعی می باشد. این موضوع می تواند باعث آزار بازدید کننده و یک تجربه ناخوشایند برای وب سایت باشد.

علاوه بر این مشکل، مسئله دیگری نیز وجود دارد. خطاهای مشاهده شده در این اوقات می توانند دارای پیام های حساس امنیتی مربوط به وب سایت باشند که این موضوع می تواند مورد استفاده افراد بدخواه قرار گیرد.

یکی از امکاناتی که همراه با ASP.NET 2.0 معرفی شد، App_Offline.htm می باشد. اگر شما یک صفحه HTML به نام App_Offline.htm به روت (root) وب سایت خود اضافه نمایید، دیگری وب سایت به هیچ درخواستی جواب نمی دهد و درخواست ها را به صفحه ی App_Offline.htm ارجاع می دهد.

صفحه App_Offline.htm می تواند شامل پیام های مناسبی همچون "سایت در حال بروز رسانی می باشد" و یا "لطفا چند دقیقه دیگر مراجعه نمایید" و غیره باشد.

این ترفند استفاده های دیگری نیز دارد. به طور مثال می توان جهت unlock و unload نموده دیتابیس های SQL Express و یا Microsoft Access که در حال حاضر در پوشه App_Data در حال استفاده (in use) هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

تذکر:

اندازه صفحه App_Offline.htm حداقل باید 512 بایت باشد. در غیر اینصورت اگر کاربر از مرورگر IE6 استفاده نماید، به جای اینکه محتوای صفحه App_Offline.htm را ملاحظه نماید، یک پیغام خطای 404 ملاحظه می نماید.